måndag 9 februari 2015

Vi bryter tystnaden!

Här har allt möjligt hänt under den senaste månaden. Har hunnit flytta till en mysig etta, och är rätt säker på att hundarna trivs lika bra som jag. Ior är vidrig ute av alla löpdofter, senast igår skrek och slängde han sig i kopplet. Tippex upptäcker doftvärlden genom att långsamt analysera allt nytt, så jag går med ett prickigt lokomotiv framför mig och en liten valpsvans i släptåg. Puh!

Positivt är att Ior verkar ha hittat dragviljan igen. Den har varit svajig, men har haft ett par riktigt bra canicrosspass där han njutit fullt ut, så himla härligt!

Har börjat träna på ställanden i högre tempon med sikte på både under inkallning och rutan. Rutan har jag tänkt behandla som hinderstöd på samma sätt som i agilitykursen (snacka om evigheter sen!). Det är ungefär hela lydnaden vi ägnar oss åt nu, och bruksgrenarna blir inget av alls. Kastar ut godis i ljungen så de får använda näsan lite varje dag, men det är allt jag orkar tänka ut på den fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar