fredag 20 februari 2015

Sjukt

Nu när vi precis kommit igång ordentligt med löpningen igen, jag och Ior, så åker jag på en hejdundrande omgång flunsa. Är inne på tredje dagen med feberkänningar trots ibuprofen, halsen är så svullen att jag knappt har något röst kvar och trots bisarra mängder sömn senaste dygnet så stannar jag hemma från praktiken idag. Det blir mer sällskap åt Ior, vilket är en bra sak, men jag är ändå bitter in i själen. Jag vill träna!

Förhoppningsvis kryar jag till mig såpass att jag tar mig till staffespecialen imorgon. Tur i oturen att jag inte blev inropare för rallylydnaden, det hade ju varit helt kört. Honnörsfunkis kan ändå funka. Och sen ska Tippex trava vänstervarv! Spinkisen har precis haft en växtspurt så han ser ännu rangligare ut än vanligt, och dessutom är åldersklassen 6-9 månader. Hjärtegrynet är 6 månader och 2 veckor <3 så någon kanonkritik räknar jag inte med, bara utgår från att alla utställningsdomare har en annan bild av idealhull än mig vilket iofs inte behöver vara sant, men i alla fall. Miljöträning och lagom mycket prestation för en valp att trava runt och sen bli hanterad, tänker jag. 

Nu ska jag återvända till sängen. Hoppas att dimman i huvudet lättar under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar