söndag 7 december 2014

En regnig dag

Och många, många med dåligt samvete över för lite roligt för Ior. Nu har jag satt igång projekt inomhusaktivering!

Jag insåg att det där med att använda nyckelband ju innebär att det finns något som lukt fäster i, och därför kan han få leta upp dem. 10 klick med nycklarna som target på olika ställen, 3 där han såg mig placera dem, 3 väl synliga men han såg mig inte placera, och den sista lite mer gömd (i bokhyllan, så i någorlunda annan doftmiljö). Han blev lite ofokuserad när det blev för svårt, så jag ska försöka lägga ut dem på enkla ställen men där han ändå måste använda nosen för att hitta dem. Kanske ett pass ikväll?

Valpen sov till 12 idag efter en kväll på ny plats med nya människor igår (och fina pepparkakor att sno!) så är inte direkt orolig för honom. Han är mest jobbig för att tänderna börjar dryga sig på riktigt - 3 framtänder är väck hittills.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar