fredag 10 oktober 2014

Söta lilla monstervalp

Igårkväll kom han på att mina glasögon är supermumsiga. Jag lägger dem alltid på golvet bredvid sängen när vi går och lägger oss, och han plockade med sig dem in under sängen för att ligga och gnaga en 3-4 gånger innan jag lurade ut hur jag skulle få med mig honom på hela sova-projektet. Med det sagt är han ganska enkel att få lugn om alla behov (äta - kissobajsa) har tagits hand om innan. Och om inte så är det helt på sin plats att han protesterar!

Som han gör på natten. Det är inget ynkligt pip och gnäll när han blir toanödig, nej då. Här går vi bärsärk och tokrusar i sängen, biter på allt som finns i ens väg. Inte ens jätteslöa trötta jag har särskilt svårt för att ta ut och rasta odågan då <3 Klok liten terrier!

Nu på morgonen nöp han hål i nagelbandet (av mig redan illa tilltygat, får erkännas). Leksaker är han inte mycket för om de inte är dubbelt så stora som han själv, och levande byte (mina händer och fötter, Iors ljumskar) är det som smäller högst. Är fortfarande imponerad av hur balanserad och duktig Ior är med den lilla! Lekfarbror är inte vad Tippex behöver, i Iors mening. Han bara bänger på mig och undrar varför jag inte styr upp valpen, känns det som. Älskade lilla åsna, han lever upp till sitt namn mer än någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar