tisdag 9 september 2014

Krasch och upp igen

Igår tog husse en långpromenad medan matte kämpade med att nå sittande ställning i soffan. Det där med att bli kvitt depression är lurigt, kör jag på som vanligt hamnar jag snabbt på botten igen.

Idag har det i alla fall blivit ett par promenader på ca en timme, en hel del plugg samt ett spontanbesök hos tandläkaren. Min ena lagning dvs i stort sett hela framtanden bestämde sig för att lossna när jag åt frukost. Högst jävla olämpligt, men kanske lika bra att jag kom iväg dit och fick bokat en tid för undersökning på köpet (inte gjort på fyra år trots att jag är så liten att jag får det gratis, oops).

Ior var i alla fall nöjd med att ha hittat en gräsklippt(!) hare, av storleken att döma långt ifrån vuxen. Huvudet var nämligen intakt... Bleh. Eller ja, mums mums sa Ior och vips hade han tagit sig ett mellanmål innan jag hann ikapp - det var självklart på en sträcka där han numera har privilegiet att gå lös. Förhoppningsvis var den inte proppfull med parasiter.

Jag vill ta mig ut i skogen med hundkräket, på ett eller annat sätt. Om det blir sök, apportering eller spår spelar mindre roll. Enbart promenad känns tråkigt, är bortskämd med att träna hund vid varje tillfälle som ges :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar