lördag 27 september 2014

Blandad lista

- Igår fick Ior gå med klövjeväskan upp på Ramberget. Eftersom vi inte använt den på ett par månader så började vi lätt, med en handduk på varje sida. 

- Jag har börjat jobba med htm-positioner igen, lydnads-ff blir fort tråkigt. Just nu är det 3 och 6, dvs baklängesfot på höger och vänster sida. Den är bra för att jag ser exakt vad han gör, och han får träna på att jobba utan att kämpa för ögonkontakt.

- Ett nytt moment som vi börjat med är framförgåendet. För visst tusan ska vi ta appellen! Jag ska bara välja i vilken sport... Får jag en medförare som duger att träna med så lär det bli rapport, annars spår. 

- Själva brukset blir det däremot inte mycket med när en haft en deppsvacka. Det är ju det, jag behöver sällskap för att komma igång (eller bil så jag slipper cykla fram och tillbaka till spåret), och då känns det lika bra att satsa på rapporten! Svårt dock när husse och jag turas om att vara skoltrötta. 

- På kvällens promenad skvallrade Ior klockrent på harar IGEN. Med deras doft rakt i näsan tack vare den härliga Göteborgska HöstVinden. Detta är i fast koppel, men det verkar som om det är dags att börja öka friheten och se om han klarar av det med flexi!

- Testade wp-sele och släpa kätting på Huveröds, de hade något jippo denna helgen och den klubben var där och visade upp och hade prova på. Eller ja, släpa kätting är ju inget nytt för honom men det är intressant att se vad de tycker är en bra passform på selen, och om det skiljer sig från min uppfattning på nomeselen (i halsen då, övriga kroppen är ju en annan femma).

- och jag KAN ha hittat nån att köra drag med. Apropå sällskapssjuka jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar