fredag 22 augusti 2014

Kassa tassar

Ior drog sönder sina tassar för en vecka sen. Han var nämligen både trött och väldigt bestämd på att öka tempot på promenaden hem från tåget. Att han fortfarande har helt släta, tunna trampdynor med början till sprickor på varje tå och en som börjat spricka upp är sjukt frustrerande. Han får extra fiskolja och jag smörjer när jag kommer ihåg och orkar (han gillar inte klet på tassarna), men det verkar som om han helt enkelt har en invänjningsperiod till asfalten som vi får stå ut med. Han visar i alla fall ingen smärta till vardags eller när jag klämmer på tassarna, utom att det verkar göra lite ont att gå på grovt grus. Det är ju ganska lätt att undvika, så problemet löst?

Nej, för vi har skittråkigt. Visst, jag kan cykla iväg och lägga spår som vi sedan åker buss till, shejpa trick eller träna specialsök. Det är fullt rimliga aktiviteter som också är ganska roliga. Problemet är att de är inte vad jag vill göra nu, jag vill ut med cykeln hela dagarna nu när de äntligen blivit svalare väder. Jag vill börja springa igen. Vi kommer nog försöka med en kortare joggingtur i eftermiddag, utan dragträning, och se hur det går. Kort men tungt backpass är tanken, vilket borde vara effektivt och bra både för mina löparknän och Iors tassar. Kommer ju sätta på honom skor också, så har de lite extra skydd och riskerar inte att bli värre. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar