söndag 24 augusti 2014

Dagens lydnadspass

UNDERBAR linförighet. Körde ett lk1program och lite till, han var superfin.

Platsen var helt okej den också, utmanade honom inte supermycket med 45 sekunder på typ 7 meters avstånd var det svåraste och han gjorde det utan problem. Jobbade med synlig externbelöning, han lutade inte mot den utan var fokuserad på mig, och väldigt stabil.

Testade hoppet - klockrent.

Testade apporten - det vanliga tugget, men inget spottande.

Påbörjade rutan - lade en leksak i den och skickade honom på den, gick fram och kampade med honom i rutan. Tre repetitioner. Han höll sig innanför både medan han väntade och när vi kampade, sånär som på någon enstaka tass, så tänker att han nog förstått ungefär så mycket som jag förväntat mig.

Sade ifrån när han blev ofokuserad och började pyssla med annat,en ganska mild röstkorrigering som han svarade fint på.

Jag gav även felsignal när vi tränade på ställande och läggande, och han taggade upp ordentligt av det. Funderar på att bara kedja ihop läggande-inkallning-ställande så att han lär sig ordningen, för att slippa bråka om saken.

Efter att ha kollat på gårdagens tävling har jag börjat tycka att ett LP2 inte borde vara omöjligt, det heller. Vi tar saker som de kommer, tror jag, men eftersom vi redan har en hyfsad fjärr så tror jag allt att vi kan sikta lite högre än ettan.

Har anmält oss till en heldag med platsliggningskurs också, och hoppas på att några bitar ska falla på plats då. För mig, om inte annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar