torsdag 31 juli 2014

Spårlycka

Jag är så himla glad över att jag inte gav upp spårandet när det tjorvade i början. Eller, jag gav upp ett par gånger och började om efter några månader. Men den här gången har det faktiskt fastnat! Idag kom jag dessutom på att jag kan lyssna på musik medan jag lägger spåret. Så istället för att gå och tänka på hur tråkigt jag har, så dansade jag fram i skogen och trivdes riktigt bra.

  • Spåret var kanske 5-600 meter långt? Som vanligt dålig koll, men
  • det tog ca 20 minuter för Ior att lösa.
  • 1,5 h liggtid
  • över bäcken, same old
  • en oplanerad men tvungen återgång som han inte begrep alls, eftersom den var utmed bäcken. Klantjag fick hjälpa honom på rätt köl.
  • Skarpa vinklar - löstes klockrent, inget snurr.
  • NYHET: 4 pinnar!
Det där med spårpinnar. Jag har tänkt introducera föremål i spåret i flera månader, och planerat att lägga pinnstig i säkert en månad efter att flera rekommenderat det. Men eftersom jag är lite lat med sånt, så gjorde jag nästan som pinnstig i spåret istället. Jag lade dem i par med 5-10 m mellanrum på raksträckor, och min lilla spårkung löste det precis som jag ville!

Första stannade han och nosade länge på.
Den andra plockade han upp och tuggade på.

Sen uppehåll och typ 150 meter av bara spår.

Tredje plockade han upp och spanade runt.
Fjärde plockade han upp, och vände sig sedan mot mig med den!

Gick fram till honom och tackade för pinnen varje gång, han en torris i utbyte och sen jobbade han vidare. Eller ja, efter den fjärde pinnen behövdes både kissepaus, lite gräs till mellanmål och en ordentlig rullning i någon god doft. Sen fortsatte han jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar