onsdag 2 juli 2014

Mer apportering

Jag har nu hunnit skaffa en dummy, och därmed tränat apportering på kvällarna! 

Han kommer raka vägen in alltid, så nu är det fortsatt träning av stadga och avlämning i hand som är fokus. Jag varierar mellan att lägga ut linjetag och kasta markeringar (använder jag orden rätt?).

Jag kan ta dummyn ur munnen på honom när jag springer bakåt, så fortsättningen blir att finlira det mot ett stillastående avlämnande i handen. I nuläget trycker han in dummyn mellan mina knän och släpper den där.

Stadgemässigt så tjuvar han ca 20 procent. Matar honom vid sidan när jag kastar, och använder husses handsignal för "stanna kvar" när jag lägger ut. Inga konstigheter. 

Det allra bästa är att Ior knappt tuggar! Allt annat som han bär behandlas som tuggummi. Han kan  flytta på den ibland, men bär oftast lugnt. Sjukt coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar