fredag 11 juli 2014

Lite simning

Idag har Ior fått skogspromenader helt utan krav. Jag försökte få igång honom till en nosövning, men det var inte intressant. Bara att gå med på att han behövde vilodag efter gårdagen, som delvis bestod av 3 timmar vid strandpromenaden i Hjo där det såg ut som på filmen. Dessutom var jag själv i och simmade runt med honom ett par gånger, innan vi lade oss och solade - han precis bredvid mig med huvudet på min axel <3



Därtill spenderade vi nära nog 90 minuter på buss, eftersom vi efter badet åkte vidare till en träningstävling i rallylydnad. Vi blev diskade eftersom jag lyfte upp Ior när han åt gräs. Han slutar ju ALDRIG äta gräs! Annars 86 poäng, fick igång honom rejält på andra halvan. Men jag tror litegrann att han ber mig lugna ner sig med sitt nosande, så vi (jag) behöver helt enkelt träna på tävlingsstarter.

En bonus är att systern var där med sin vita odåga, och han och Ior brydde sig knappt om varandra! De mest turades om att ropa på mig och J när vi var iväg på banvandring och liknande äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar