söndag 8 juni 2014

Sommarledigt

Har åkt ut till mina föräldrar på bonnalandet, och både jag och Ior njuter av tillvaron. Solen skiner, men det är svalt nog på kvällen för dragpass - i onsdags blev det 3 km nästan helt i galopp, igår körde vi drygt det dubbla i mestadels  snabb trav. Jag har blivit jättepepp på att få ihop skakeln och cykelkärran som vi började på förra sommaren också, med en gårdshandel några hundra meter bort så kan han få göra lite nytta!

Han hängde med på byns sommarfest, alla tyckte han var superfin (såklart!), men själv var han ointresserad, snusade lite på de om hälsade av artighet och gick sen undan. Lugn och cool, i alla fall! Husse hade hand om honom under brännbollen, men i efterhand hade Ior gärna fått vara med och ta några lyror. 

Däremot  verkar han tycka att jag är alldeles för tråkig, och tre av fyra dagar har han smitit iväg ut i skogen och mumsat kobajs. Varje gång har jag duschat honom, men det har han nu löst genom att inte få något på sig - det är bara käften som stinker död och förruttnelse. Att han lyckas beror på att han funkar att ha lös när jag går med honom, men inte när vi är på gården och är tråkiga. Detta har jag inte fått in i huvudet än... 

Planen idag är jag springer en runda, lägger spår, hem och hämtar Ior, springer till spåret och spårar, sen springer hem. Låta både huvudet och kroppen få sitt, helt enkelt. Eller så åker vi till någon sjö och badar, för här är rent fruktansvärt varmt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar