söndag 29 juni 2014

Nya promenadselen!

Nu har jag äntligen hittat en frontknäppt sele som jag tycker om! En vanlig y-modell, och ringarna på bröstet och under magen är egentligen avsedda för spårning med linan under magen på hunden. Jokke track var namnet.

Inte så mycket mer att säga om saken egentligen. Jag kommer fortsätta använda nomeselen till spår, me för hundvakter och kommande skador å mina vägnar känns det bra med frontknäppt som alternativ, och det är en fördel att det är en modell som är lite svårare att backa ur. Typ metizo och vgw tar sig Ior ur direkt han känner för det, om kopplet är fäst på ryggen.

Som vanligt är Ior egentligen lite väl smal för bandet som går mellan frambenen. Men han rör sig som vanligt och verkar trivas i selen, som inte heller glider åt sidan så lätt, så därför tycker jag att den är bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar