fredag 20 juni 2014

Efter många långa om och men

Jag har fått förklarat för mig att det är en jaktlabbe jag behöver. Jag har tänkt tillbaka på de jag träffat, och hur fantastiska de verkat i både vardag och träning. Jag har läst om, och blivit helt besatt av jaktträningen. Jag har till och med pratat med en uppfödare som ska ha en kull i slutet av sommaren, och fått samma intryck där - det är en sån jag ska ha!

Dessutom har jag räknat på valpbudget, snackat med valpvakt (nå, den kloka människa som tipsade mig om rasen och kullen ska ha en vappis därifrån, så syskonen får besöka varandra) och till och med sålt in saken hos husse.

Nu återstår att hälsa på hos uppfödare, kanske besöka lite jaktprov och läsa på järnet om apportering. Och vänta. Och hoppas att jag som nybörjare, som kommer med intresseanmälan sent, får en valp. Det där sista, det är ungefär skitjobbigt, men helt klart värt det nu när jag hittat så exakt rätt.

Kort och gott, här ska äntligen något göras åt min valpsjuka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar