lördag 21 juni 2014

cykel cykel cykel... och spår

22 km igår, varav kanske 7 km var snabba galoppintervaller med lös hund. För ja, går det fort och han måste hålla koll på mig så smiter han ingenstans ;) resten trav bredvid cykeln i vanlig ordning, plus en simpaus och några vattenstopp så blev det totalt en tvåtimmarstur. Jag som är van vid att åka bakom en dragande Ior kunde knappt stå på benen efteråt! Och min lilla travare blev hyfsat trött av all galoppträning, så idag blir det skritträning om något.

Idag ska jag cykla ut själv och lägga viltspår. Det är nästan ett år sedan sist, så det ska bli väldigt intressant att se hur han hanterar det. Jag tänker börja med ett ganska klurigt spår direkt, så att han inte dundrar på och slarvar bort sig. Runt tre timmars liggtid och många vinklar (börjar med trubbiga och efterhand snävare).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar