fredag 20 juni 2014

Älskade lilla tjyvåsna

Idag åt jag en såndär perfekt frukost - kaffe och melon. Kaffe unnar jag mig bara de dagar som jag vet att jag gör av med överskottsenergin, särskilt eftersom mitt gamla knäppa jag vaknat till senaste veckorna efter vad som måste ha varit flera år av depression (det krävdes att jag bröt benet för att inse det, bara). Melon har ja ätit till frukost i ett par veckor, sommargott!

Bara det att jag råkade få kaffemage nu på morgonen. Och lämnade framme en tallrik med ca 10 melonskalsbitar på. Gissa hur många som var kvar när jag kom ut?

Två. Ynka. Bitar.

Det roliga är att Ior är oerhört kräsen med vilken frukt som duger. Banan och alla former av bär är pest och pina. Det enda som duger är äpple och melon! Däremotstjäl han inte äppelskrottar, så jag har helt enkelt blivit bortskämd med att kunna lämna saker framme. Han stjäl ju inte min mat längre... rester däremot, har han listat ut att jag ändå slänger. Perfekt enligt dalmatinerlogik att ta tillvara på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar