tisdag 20 maj 2014

Längtar efter en till

Jag kan inte hjälpa att jag verkligen vill ha en hund till. Mest av allt en viss hund som vi träffat, och ska omplaceras... Men två stora hundar funkar inte på min studentbudget. Mellanpudel, whippet eller cocker spaniel känns rimligare. Fullt medveten om att det är olika raser med ganska olika egenskaper, men huvudsaken är att det skulle vara något som erbjuder en liten annan utmaning än den Ior varit. Stor nog att orka följa med på våra äventyr, men mindre i maten. Mer eller mindre träningsvillig, och kan turas om med Ior om att motionera mig ;) och om en är mindre känns det inte lika omöjligt att åka kollektivt med båda.

Samtidigt finns en helcharmig kull med dalmatinervalpar inte långt härifrån. Men nej, ska det vara något är det äldre omplacering (tik eller hankastrat) som gäller. Jag vill veta vad jag får, och har inte tid för valp.

Dessutom vill jag utreda dels om jag kan kastrera Ior, och dels lite mer om det finns något alternativt foder som han tål, innan jag ger mig in i något mer.

Och om jag väntar till när jag fått min lärarlegitimation, dvs jobbat ett år, så har jag ett helt sommarlov att ta hand om en prickig valp. Och dessutom säkert en bil.

Fast vill haaaaaa. Omedelbums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar