lördag 24 maj 2014

Konsten att vända en dålig dag

Igår var jag missnöjd med allt, hade ont i magen och alla de där månatliga besvären som följer med att tillhöra denn underordnade halvan av världens befolkning. Ior hade haft ett par långsamma dagar, och började bli lite pestig. Jag gick ner mig totalt över en ihopblandad tid och låg i soffan och kolladepå netflix. Inte sådär superkul, alltså.

Men sen på kvällen, då blev det svalt ute! Halleluja, dags för en cykeltur, trots att hela kroppen krampade ihop i protester mot att gå ut och vistas bland folk igen. Ior var superlycklig över att få sträcka på benen, och trots att det fortfarande var ganska varmt så gav jag honom några galoppruscher. Enda gången han protesterade var när han insåg att vi var på väg hemåt igen. 

Sen blev det kvällsträning med sjukt bra sällskap, som hjälpte mig att kolla över Ior fysiskt och pratade om allt mellan himmel och jord. Helt klart värt en halvtimmes kollektivtrafiksresa en fredagkväll (dvs tvingas vistas bland festglada människor). 

Jag hade med apportbocken, men det lade jag ner ganska omedelbart. När jag kastade den sprang Ior och körde target istället för att hämta, orkade inte jobba med det! Istället blev det lite jobb med att få en bättre position, framför allt närmare men också lite längre fram. Fick även till lite sidbyten i vändningar. Avslutade med en platsliggning, som gick lite som det brukar när Ior är trött. Han knatade till externbelöningen, nästa gång reste han sig för att det kom människor (förståeligt i mörkret) så till sist minskade jag avståndet och belönade superofta, för att få ett lyckat avslut. 

Det enda jag är missnöjd med är de monstruösa myggbett jag kom hem med, börjar bli dags att skaffa något mot det där. Väl hemma 23:30 var både jag och Ior helnöjda, och idag tar vi nya tag med det mesta.

Kan tilläggas att Ior fått en liten dragvila nu inför hundlöpet, han släpade lite kätting i onsdags och sedan dess har vi tagit det lugnt på den fronten. Misstänker att han kommer balla ur av lycka imorgon :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar