tisdag 1 april 2014

Cykel på väg!

Nej, rubriken är inte ett aprilskämt ;)

Eftersom jag så traumatiskt förlorade svarte pendlarhingsten, behövdes en ny tvåhjuling. Denna gången prioriterade jag lämplighet för dragträning, så det blev snäppet bättre bromsar (hydrauliska istället för mekaniska skivor), mtb istället för cityhybrid och därmed dämpad gaffel och 26 tum däck. Tyvärr blir det lite jobbigare pendla 3 mil om dagen i 6 veckor i sommar HAHAHA som om jag skulle gjort det ändå men det är tusen gånger bättre prioritering än det omvända. Till mitt försvar skaffade jag mitt kära bockstyre ett år innan hundskrället.

Märket däremot, blev jag av någon anledning trogen. Hålet efter min Kona Dew Drop får alltså fyllas av en Kona Tika, 2013 års modell. Kommer nog inte kunna låta bli att sticka ut i skogen och röja även utan hund :D

Med lagom mycket tur kommer cykeln fram redan denna veckan. Håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar