lördag 1 mars 2014

Sträcka på benen

Efter att jag fått hyfsat fin kontakt med Ior i flexit så bestämde jag mig för att låta honom springa lite på ett fält. Tydlig sikt, inget vilt, och han skvallrade fint på vittringen (låg älgbajs i ett hörn). Långlinan var på och precis vid mina fötter, så jag kunde stampa på den med friska foten, men han lyssnade som en pärla så det behövdes inte! Superglad liten skit.

Och guuuuuuuuud vad jag har saknat att ligga och knö med tjockisen om natten. Gästsängen hos mor och far är inte den största, och han har ju inte fattat att det finns mer plats vid mina fötter än vid rumpan, men det gör just ingenting alls.

Eftersom jag är en optimist utan like har jag anmält mig till en träningsdag i barmarksdrag via Västra Aktivitetsgruppen i rasklubben. Eftersom jag får gå nu, och klarar av det ganska hyfsat, så inbillar jag mig att jag kommer kunna stå på en kickbike till den 16 mars. Och tisdagen därpå ska jag tillbaka till sjukhuset för kontroll innan jag får börja gå utan ortos, hurra! Det har snart redan gått en vecka, gäller att hålla sig positiv. För tillfället går jag dock stelare än värsta artrostanten, har nämligen träningsvärk efter torsdagens marklyft... jag spar ingen tid när jag nu får lägga vikt på foten igen! Och sådant som kräver symmetri känns ju som en bra grej, tränar inte tyngre än det svaga benet klarar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar