måndag 10 mars 2014

Glupska galning

Blev väckt kl 7 på morgonen av att Ior hoppar upp ur sängen och travar iväg till sin nya fina bädd. HUU-UUUUUUUGGH så när jag kommer dit ligger en slemmig kotte i hörnet.

Nog för att tokern gillar allt, inklusive gammalt knäckebröd, men en KOTTE?

Det är inte stopp någonstans i magmaskineriet i alla fall, så på nåt sätt är det väl tur att han har vanan inne att gå och kräkas (bläbläbläblä)

-------------------------------------------------------------------------

Apropå maten så har ju herrn stått på allergifoder igen nu, ett bra tag dessutom eftersom han fick åka på semester till mina föräldrar medan benet började läka. Självklart ganska nära slutet på eliminationsdieten, men inte tillräckligt nära för att kunna avgöra fullt ut om han blivit bra. Framför allt tyckte jag att han slickade sig alldeles för mycket fortfarande, både på bog och frambensområdet, men även bakåt.

Nu har han lyckats norpa åt sig choklad (ilfart till jourveterinär, hurra!) och en halv tårta under denna semester, för att inte nämna all mumsig kattskit som de förvildade inavlade fanskapen lämnar efter sig. Så när jag pratade med veterinären på ordinarie uppföljningstid så kom vi överens om att förlänga eliminationsdieten, för att sedan bedöma hur vi ska gå vidare.

Utöver att Ior totalälskar de där torrisarna, vars innehållsförteckning skulle ge vilken BARF-frälst som helst panikångest, så har han i stort sett helt slutat även med de andra beteendena! Just tassarna har jag misstänkt som stressrelaterat, han började ju tugga på dem när kossorna stod och glodde i somras (stackarn ville inte lämna mig med monsterdjuren, utan lade sig snällt under trädet men mådde uppenbarligen inte alls bra). Och en månad med låg aktivitetsnivå och inte lika konstig miljö verkar ha gjort gott. Förhoppningsvis håller det i sig, idag har han varit lite dofttokig och slickat på marken, men verkar cool när vi kommer in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar