lördag 25 januari 2014

En tågresa

Idag fick jag tipsa en pälsallergiker om att sätta sig någon annanstans än de 9 platser som finns i djurkupén. Självklart efter att hen hade bett mig hålla undan hunden... Förlåt, men det är bara resten av tåget som anpassats till dig.

Nå, jag var inte fullt så ohövlig mot personen ifråga. Det räcker så mycket längre med en mix av förvåning och hjälpsamhet!  Men jag slutar aldrig förvånas över att de som vill ha maximalt avstånd till djur (rädda, äcklade, allergiska) inte lärt sig att hitta den där lilla hundsymbolen, så de kan slippa såna som mig och Ior. För deras egen skull, menar jag: själv tycker jag det är helfestligt att få ett skämt serverat på det sättet.

Nu är Ior butter, för det ligger skräp efter kebab i en påse här. Om han nu inte lyckades tigga till sig något av den där karl med mat, så måste han väl ändå få ta för sig när det är övergivet?  Så sjuuuukt orättvist.

Han har hunnit med att kittla några helcharmade högstadiekids också. "De brunprickiga är ju finare" jamen jo självklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar