söndag 15 december 2013

Mörkerkörning

Jag vågade mig ut på kickbike i mörker och regn igårkväll! Utrustad med ficklampa och reflexjacka, såklart. Sen mötte vi noll hundar, och kanske fem löpare, så det var ingen högtrafikerad lördag ändå. Och Ior var minst lika taggad som vanligt! Däremot tror jag att jag får börja cykelträna honom, dvs bara springa vid sidan, i högre farter. I nuläget känns det som att han inte klarar att galoppera mer än ett par hundra meter, och det är ju synd ;) däremot travade han på jättefint i övrigt, så jag är nöjd!

Men alltså, känslan när jag håller på bromsarna så mycket jag kan utan att sladda omkull i nedförsbackarna, "luuuuuuuugnt Ior luuuuugnt", och han travar motvilligt men vill iväg nu nu nu, och man sedan släpper på... Jäklar vilken fart, och hjälp vad kul det är! Tyvärr slutar i stort sett alla nedförsbackar i en sväng med fin vägg av träd som tar emot om man brötar på för mycket, så jag tar det hellre lugnt än chansar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar