måndag 28 oktober 2013

Tappat sugen lite

Jag kan ju skriva ett inlägg varje gång vi sticker ut och springer, men det känns ganska meningslöst. Det är lite samma sak, om och om igen. Och ärligt talat händer inte så jättemycket på någon front: förvisso har vi haft mängder med bra hundmöten ute, där Ior har stannat när han sett den andra hunden och inväntat mig, så det är främst jaktintresset som står i vägen för promenader hel lös nu. Men inte mycket träning, eller åtminstone inte målinriktad sådan, utan snarare aktivering och berikning för att hålla honom nöjd. Lätt att tappa sugen då.

Det största som händer är egentligen att jag fått torka kräks på morgnarna. Därför backar jag tillbaka till torrfoder, om han inte kräks mer så ska det gå två veckor innan jag börjar med rått igen. Då gäller det också att ta det lugnt, planen är att introducera ett köttslag per vecka. Misstänker att det som pajar hans mage är att jag har för bråttom med alla olika roliga saker, så nu kör vi enformigt och hoppas att magsyran lugnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar