måndag 7 oktober 2013

Lite grusplansträning igen

Kan bara inte låta bli att träna lite när vi ändå går förbi två stora planer på promenadrundan. Idag blev det först stadga i vänsterposition: ignorera att jag kastade godis, funkade över förväntan! Har gett mig fan på att jobba upp hans självbehärskning, det känns som att det kan hjälpa i hans störningskänslighet lite. Känns som en typisk grej som borde vara enkel att träna, eftersom jag inte lagt något egentligt krut på det innan.

Efter en mysig vända i skogen kom vi till andra planen, där vi tränade lite onödigheter: sidbyte framför, svängar i högerposition, och sidosteg åt höger i vänsterposition. Inget som är direkt användbart i vardagen på samma sätt som självkontrollen, men lite roligt ska man ha också! Tror visst att vi kommer fortsätta tävla i rallylydnad. Däremot kommer det antagligen bli en kemisk kastrering snart, jag är lite för orolig med tanke på hans osäkerhet för att göra något permanent innan jag ser effekten. Och då blir det 6 månaders uppehåll från tävlingsbanan, men det är kort i sammanhanget. Får bli proffs på allt annat sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar