lördag 5 oktober 2013

Kickbike! -eller konsten att köpa lycka.

Det är löjligt kul. Punkt. 

Det blev ganska kort pass idag, skulle haft en träningsträff där vi sprang men bidde inget med det, så jag susade runt lite extra på den nya leksaken istället. Ior kryssade mellan promenerande på mina svängkommandon (okej, vi mötte kanske ett tiotal på lika många minuter), och galopperade till och med i en uppförsbacke! Det är inte illa för att vara min lilla travare. 

Fördelar mot cykel:
  • Lättare att hoppa av, jag springer hellre upp i branta backar än trampar på cykeln. 
  • Bättre ställning för min kassa rygg
  • inget behov av att underhålla växlar och kedja
  • och i mitt fall, dämpad framgaffel
Det är en lite annan balanskonst i nedförsbackarna, men det handlar bara om att lära sig. Jag åkte ju snowboard en helg för två år sen, hur svårt kan det vara? ;) Inga vurpor än i alla fall! Och Ior lystrar fint när jag ber honom sakta ner, i alla lägen, det är en stor säkerhet. Eftersom jag kan hoppa av så vågar jag gasa på lite mer också.

Den här gången var jag lite smart och väntade med att klippa klorna till efter passet... Inte för att de slits ner särskilt långt, utan för att de flisar sig av slitaget. Vill inte behöva vänta ut en flis som öppnat sig lite för djupt in i klon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar