onsdag 2 oktober 2013

Inte som planerat

... såklart.

Ior började pipa på morgonen, innan jag hunnit packa väskan för utflykt. Ut på morgonvända, hysteriskt luktande hund, sitta ner och andas... klockan är för mycket, skit samma då får han väl frukost så tar vi vagnen bort. Ja, och så fick jag ont i magen halvvägs och var tvungen att vända hem.

Ändå himla fin dag! Jag och Ior har suttit stilla och solat på Frölunda torg i två timmar, han tog det väldigt chill sålänge jag inte råkade ta kontakt med honom Åh är vi klara nu JAJAJAJA!, han kan konsten att slappa men vet att det finns roligare saker att hitta på :D han låg och halvsov när skolklasser sprang förbi, så jag är helnöjd. Och ja, eftersom han var så cool så fick jag gjort just det jag skulle: observera, ta in, tänka... inspireras. Låter inte särskilt specifikt men det beror nog på att jag inte är van på att formulera sånt.

Ja, och sen kom husse hem till en tokglad prickigfis och höstmysig soppa. En skogspromenad med lite budföring blev det också, med en superduktig överlycklig Ior. Eftersom han hade lite sämre fart ut till mig så bytte vi och så fick Ior stanna hos husse medan jag gick iväg en gång, funkade precis som avsett, kalasfart!

Och lite, vet inte om det är uppletande eller vad, men jag håller i en pinne så det luktar matte, platsar Ior, kastar pinnen där den inte syns, och sen får han leta reda på den. Kräver inget direkt arbete av mig och Ior får ett roligt nosjobb, funkar skitbra! Har inte heller brytt mig om att kolla upp nåt om hur man "ska" lära in sånt. Ren aktiveringslek, och han har fattat galoppen, så jag är nöjd. Försvårar genom störra avstånd, sneda kast, över kullar och stenar... eller så är jag bara dålig på att kasta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar