onsdag 25 september 2013

Tyvärr, det hjälper inte

Blir så fruktansvärt irriterad på folk som har sina hundar lösa i hundmöten när de uppenbart inte kan bete sig. Den här kopplade i alla fall upp en av sina tre luddtottar. Synd då att de andra två kommer rusande i full fart och glappande käft... Höll därtill Ior i klumpig ihoprullad långlina. Förtvivlat dumt, alltihop.

"Det är ingen fara, de springer inte fram! De är inte farliga direkt, slappna av"

Men kära lilla vän, hur svårt är det att förstå att det är jävligt ohövligt och otrevligt när dina hundar stormar mot min? Att min kanske inte är lika ofarlig, om han blir tillräckligt triggad? Det värsta är att jag blir så arg varje gång det händer, att jag inte kan få till en vettig promenad. Och tro fan att det jämt är på vägen ut som vi träffar på idioter.

Ja, också var det inne på bostadsområdet där man ska ha hundarna kopplade. Orkar man inte koppla så finns alternativen: skaffa inte så många pappilotter, eller flytta ut på anarkilandet. Eller, lär hundarna skita i mötande!

Ja, jag är putt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar