måndag 9 september 2013

Ruggigt

Sitter i min varma soffa och spanar ut mot ett mörker som lovar regndroppar och jävelskap. Ior har planterat sig i sängen och misstänker att han är mint lika omotiverad till en springrunda som jag är. Men nu jäklar! Planen är att börja springa pass där jag får jobba lite själv också, använda hurttasetet till det eftersom ingen av den utrustningen används till drag + att träningskopplet är smidigt + reflexer(!). Som sagt dels för att jag ska bygga kondis nån gång, men också dels för att variera Iors träning lite. När han väl fattade grejen med cykeln i söndags var han fantastiskt duktig på att hålla rätt avstånd, och i vintras innan jag började köra drag med honom så funkade det också helt okej med vardagsfot på löppassen.

...

Som väntat, ruggigt och jävligt. Dock fortfarande ganska varmt! Passet gick mestadels på asfalt, men självklart fanns där gräskant som åsnan kunde springa på. Han skötte sig mer eller mindre exemplariskt, framför allt verkar han fatta grejen med att springa rakt fram istället för att ta kissepauser var 50:e meter om han är bredvid mig och inte framför. Troligtvis sparar jag dragarbetet till antingen cykelpass eller när vi har sällskap i fortsättningen, eftersom han är mycket mer motiverad då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar