tisdag 10 september 2013

Noskvalster

Häpp, nu blir det antagligen 3 veckors isolering för krabaten. Han har haft indragningar varje dag i 2-3 dagar, rinnig nos och började klia sig mot nosen igårkväll på precis det sättet som han bara gjort när han hade kvalstren i vintras. Det, och att han börjat dammsugarnosa något alldeles förskräckligt. Han går som om varje kvadratcentimeter luktade löptik, med undantaget att han är kontaktbar som vanligt och inte löpdreglar. Min slutsats är alltså att nosen är tryckt ner i backen tack vare ett något nedsatt luktsinne, alternativt att det är distraherande att det kliar.

Det som stör mig mest av allt är att jag antagligen kunde ha förebyggt det. I ett obetänksamt tillfälle kom Ior fram till en allmän vattenskål på Hundskolan på rallylydnadshelgen, och jag är ganska säker på att det är därifrån det kommer. Jag hade till och med egen skål och eget vatten! Duktigt irriterande, alltså. Plus att jag får stryka oss från tävlingen i helgen, att släpa dit en hund med ohyra är varken schysst eller tillåtet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar