onsdag 18 september 2013

Förbannade ***@*@**&***

Nu har han lyckats jaga hare också. Hade långlina på honom eftersom jag insett att jag behöver börja om med lösträningen (samling för skvaller, inkallning, vardagsföljsamhet osv). Tränar stadga och lite nos genom att låta honom hämta tennisboll som jag kastar ut i lite krångligare terräng, där såklart även haren ligger och trycker.
Han tappade bort den efter ett par hundra meter, men det är fortfarande en jävla massa träning i sjön på att han lyckats självbelöna. Särskilt som han faktiskt skvallrat på hare innan, känns som vi är tillbaka på noll, eller tamejfan negativa skalan nu. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.
Har haft en ordentlig ångestperiod i ett par veckor nu också, så orken till att träna på sånhär skit är lika med noll. Har fått inse att jag nog inte kan likna det vid en envis förkylning längre, och har tagit kontakt med akademihälsan... får se vart det leder. Både jag och hunden känns lika idiotiskt hopplösa i nuläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar