måndag 2 september 2013

Dagmatte och lite rallylydnad

Idag har vi hälsat på en potentiell dagmatte, hon verkar riktigt bra! Framför allt snäll och omtänksam om hunden, erfarenhet av stora hundar och ett fint grönområde nära intill. Tjoho! Jag har känt att det behövs lite hjälp, särskilt nu när husse är borta, för att jag ska kunna ha heldagar i plugget. Det blir alltså inte varje dag, mer än under VFU-perioderna, och när jag har sådana så är han inte helt ovan vid att lämnas över dagen. Perfekt!

På vägen hem fick vi vänta lite på Järntorget i ett vagnbyte. Vad bättre att göra än lite rallylydnadsträning? Massa störning och lite publik, precis det Ior och jag(!) behöver öva på. Enkla saker: kontakt i frontposition, och sedan sitt - stå i grundposition. Ett varv runt en stående hund blev det också, han rörde inte en tass! De saker jag försökte mer halvhjärtat, och som nog kan behöva lite eget fokus nästa gång, är ingångar och raka positioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar