onsdag 21 augusti 2013

Finbesök

Idag har vi Iors syssling på besök, en svartprickig flicka med det sötaste lilla underbettet som denna värld skådat. Hon är om möjligt ännu gosigare än Ior, och när hon väl lugnat sig och slutat pipa imorse så låg hon och sov på mig, mer eller mindre <3 Vad gör det att jag fick vara vaken ett par timmar när hon kom, när jag sedan fick sova omgiven av prickiga gosmonster?

 Än mer underbart är att dalmatiner är den första renrasiga hund jag haft i vardagen, och därför är jag lite oförberedd på hur löjligt likt de beter sig. Samma perfekta ställe att bli kliad på i pannan, samma busskall, soffpotatissittande, och busjävelskap:

Som sagt vill båda två helst sitta bara nästan i knät, och det ska vara på vänster sida för den är bäst. Därtill har flickebarnet fått lite extra uppmärksamhet eftersom hon var orolig i början, och Ior har demonstrativt ignorerat mig för denna otrogenhet. När han väl kommit över saken, och dessutom lyckas haffa den bästa platsen, ja då kommer sötflickan och gör lekinviter, Ior nappar, självklart, och vips så har hon norpat myspositionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar