tisdag 28 maj 2013

Hundlöpet (26/5)

Jupp, det blev springa av i söndags!

 Vi tog oss runt  fem km (4,5 enligt telefonen) på 27:16, inte helt pjåkigt med tanke på att vi hamnade väldigt långt bak i starten, jag är ju så dum så jag släpper fram folk som knör. Sen ville det sig inte bättre än att jag spenderade åtminstone första kilometern på att köra om dem ;) Med Ior i lite tightare grepp, som på bilden.

När vi kommit förbi den värsta klungan släppte jag iväg Ior, och oj vad fint han jobbade! Kändes inte alls som att jag sprang 5 km. Det var bara i en backe, solen stekte och ingen vind alls, som han inte riktigt höll sträckt lina. Och när han hoppade ner i vattenfyllda diken för att svalka sig, då. Hur som haver, kom in som 14:e vilket också är kul, vet inte hur många som sprang av drygt 170 (tror jag) anmälda men det är ju inte mitt i mitten, som det brukade vara på den tiden jag simmade. 

Och nästa gång prioriterar jag nog att han funktionstisha över en med dalmatinertryck. Varmt! Inte avundsjuk på de som körde milen två timmar efter oss...



Dagens fångst, och jag som kommit på att jag inte stängt av appen. 
 Självklart fick man lite prylar också:

 en frisbee som Ior tycker funkar skitbra som targetplatta
en vattenflaska, som jag tänker hålla undan den där glupska dalmatinern
lite hundgodis
lite erbjudanden
och påsen som det låg i. 


Därefter gick vi till Delsjön och lät Ior plaska lite, vidare till golfbanan, för varför inte?, och sen vagnen därifrån. Stannade till hos husse, som varit väskhållare och fotograf dagen till ära, och firade med pizza. 

Och det var nog allt som hände den dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar