fredag 1 mars 2013

Stereotyper

Detta med att Ior behöver springa av sig mer än träna någon lydnad eller sånt, och har som bäst kontakt med mig efter ett löppass - enda tillfället som jag får till någon hyfsad träning på fotgående, lite pinsamt. Om vi någonsin kommer ut på lydnadsplanen får jag väl vara svettig... Hur som, om man tillåter sig att i en tankevärld förmänskliga kraken är det absolut inte omöjligt att tillskriva honom egenskaper som tveksam humor, extrem skepticism mot individer som leker och umgås på andra sätt än hans, optimism gällande den egna förmågan och smart när han vill. Min hund är en sports jock. Lite svårt att sätta allt i ord kanske, men jag tycker han överensstämmer så himla mycket med det där.

Han känns mer som gymnasist än högstadiegrabb i mognaden nu i alla fall, vilket är en lättnad - samarbetet har sina ljusa stunder! Jag menar inte att högstadiekids är omöjliga... annat än kanske för mig. Just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar