tisdag 19 mars 2013

Lek- och lydnadspass

Ja, det var ingen annan i rasthagen, så jag och Ior fick roa oss på egen hand. Har kommit på att jag ska försöka slänga in lite lydnad i leken, istället för att slänga in lite lekbelöning i lydnaden. Jag menar, om han tappar intresset så får jag ju se till att han har en anledning att hålla kvar det!

Så vi kampar och kampar, jag säger loss (ibland bara en gång!), han går fot med fin kontakt och hoppar inte på mig så fort vi svänger, kan sätta sig under gång och låta mig knata runt lite på egen hand som komma tillbaka. Kastade iväg trasan ibland också, och så fick han hoppa lite över några stockar som nån smart mänska ställt upp till hinder. Skitkul!

Och alltså, det där med mängder av lek må låta väldigt genomtänkt, men det mest blev så för att jag tvättat jackan = den är blöt  => har bara tröjor på mig. Snorkallt. Man håller värmen bättre när man kutar runt än när man går behärskat... Att det fyllde en funktion var mest en slump. Min hundträning i ett nötskal ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar