söndag 3 februari 2013

Tävla eller ej?

Det börjar visst närma sig en sån säsong nu, och det är helt klart så att jag älskar känslan av att ge sitt yttersta. Samtidigt, törs man verkligen starta i något utan att ha gått en enda kurs? För det är rallylydnad som är aktuellt i sådana fall, och än så länge så fåntränar jag ju bara med godis i hand, på de skyltar som ser roliga ut. Har även kollat på heelwork to music (HTM) för varför inte, det trixigt fotgående som jag tycker är roligast och där finns ett antal positioner så det är ju ett uppslag på något att träna, om inte annat.

Framför allt tror jag att jag är orolig över hur Ior skulle bete sig i en tävlingsmiljö, han har ju en förmåga att stänga av och bara nosa alternativt skutta runt och pipa om det händer för mycket roligt på en och samma gång. Och andra, okända hundar är ungefär det roligaste som finns. Nu har vi iaf fått en liten start på att träna med publik i agilityn, eftersom vi är tre som turas om på samma hinder. Därtill är det två andra smågrupper på andra stationer i samma rum, och han klarar ju att jobba lös där så helt kört är det knappast... Har iaf spanat in en rallytävling i Skövde framåt sommaren, då kan jag och syrran stissa upp varandra också! Blir inte bättre. 

Något annat som jag spanat in är Hundlöpet här i Göteborg, nu håller vi ju 5 min/km ett par km åt gången iaf så till 26 maj borde vi vara hyfsat kvicka på 5 km. Milen får vänta, åtminstone i tävlingssammanhang, det ska ju inte hinna bli tråkigt! Men tänker att vi borde springa åtminstone milen på passen då. Senaste blev ca 5 km, på ca halvtimmen, men med mycket backar och en del knappt upptrampade skogsstigar. Skitkul! Idag har jag yogat för första gången sen innan sommaren också, behöver jag säga att handståenden går sådär då? Men jag har roligt ändå, där också. 

Nu ska jag väcka odågan som sover på mig och släpa ut oss på en liten runda. Vi var ute 2 h i förmiddags och klättrade i backar och grejer, så det blir inget jättelångt. Sen ska jag handla mat för veckan, laga kvällsmat och börja kolla på nästa veckas plugg. Bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar