torsdag 21 februari 2013

Kloklipp nr 1589

Satan. Vi verkar ha trillat bakåt i kloklippsträningen efter att klantjag försökte klippa utan halsband på (har använt det som signal). Nu blev det inte värre än att han pep och ryckte mer än vanligt, samt inte viftade på svansen alls, men fortfarande så gruvligt trist. Nu får jag nog vackert hållas med att ha M som medhjälpare i någon månad innan jag försöker mig på att klippa själv - om han reagerar så på att halsbandet inte är där, hur blir det då om jag istället försöker själv, hemma hos mig? M har ju inga problem med att hjälpa till, men jag vill kunna fixa det själv! Behöver ta tag i hanteringen rent generellt, tandborstning och grejer... Ben och färskfoder har inte haft den magiska effekt på tänderna som andra beskrivit, så det är väl bara att bita i det sura äpplet. Där tror han i alla fall att det är lek, och inte styckmord på gång. Känns som en bättre utgångspunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar