lördag 24 november 2012

4 timmar

Ptja, jag och herr Ior har varit på ett litet evenemang runt Delsjön med ett trevligt gäng. Nej, det tar inte 4 timmar att gå den sträckan, men sen är det ju dit och hem igen, och helt plötsligt har man en jycke som inte ens lyfter på huvudet när jag ställer min tallrik en halvmeter ifrån honom och vänder ryggen till. TRÖÖÖÖTT. Han övertröttshärjade inte ens lite när vi kom in! Stora duktiga grabben då. Å andra sidan har jag fått mig ett rejält träningpass i axlar och bålstabilitet av de idiotryck och segdrag som han sysselsatte sig med under hela turen. Andra hundar är sjukt spännande, tack jag vet.

Mer eller mindre debut för webmasterselen också, använde den en kortis igårkväll med det räknas knappt. Beställde den med anledning av att herrn kom på att det går lika lätt att krypa ur selen i långlina, 15 meter bort, som i koppel (där jag kan hindra honom). Underligt nog hade jag inte tänkt på den saken heller. Skrämselhicka! Kanske kommer bilder här så småningom, men mitt stora problem är att usbporten på kameran är paj, och jag har fortfarande inte skaffat kortläsare. Lite pinsamt med tanke på att jag upptäckte saken i september. Vilket å andra sidan inte är så himla mycket, om man kommer ihåg att jag inte förnyat mitt glömde-plånbok-på-tåget-spärrade körkort än. Hurra för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar