måndag 27 augusti 2012

Solen skiner

Jag och snyggot till vänster har haft massor av äventyr senaste dagarna!

  • Åkt tåg till och från Skövde för att hälsa på familjen och tillhörande flock (9-årig surtant och 2-årig busfröken, massa hundar!). Lite gnälligt på vägen dit, men hem sov han nästan hela tiden!
  • Buspricken försökte rymma konstant eftersom han kommit på hur man öppnar dörren hos mina föräldrar: ett par gånger glömde vi låsa, men han kom direkt när jag ropade! Eller snarare mullrade, så han vågade inte annat...
  • Besökt hundrastgård med tidigare nämnda busfröken, så sprungit och lekt (bilden är därifrån)
  • Varit på öppet hus för att spana in ett ställe som har hundkurser. Ännu mer andra hundar, sjuuuukt spännande! 
Nu blir det ut på långskogspromenad i lina, han springer inte sådär himla mycket mer men det blir ju friare rörelser än att bara vara kopplad. Ha honom lös törs jag inte alls, han sticker efter allt som rör sig eller bara ser lite intressant ut för stunden. Tränar inkallning under promenaderna, oftast med lek som belöning när han kommer, och vänder utan att säga till/gömmer mig för att han ska hålla lite koll. Får hoppas att det ger lite resultat så småningom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar